Conclusie 2023

Als we kijken naar de omzet van de afgelopen jaren moeten we concluderen dat we langzaam interen op onze reserves. Er wordt nog wel (een beetje) winst gemaakt maar dat is ook het gevolg van dalende onkosten en een gematigd inkoopbeleid.

Het gebrek aan vrijwillige medewerkers wordt een probleem. Hoewel er in 2023 twee medewerkers zijn bijgekomen, blijft het aantal medewerkers dalen. De afname van 35 naar 29 medewerkers geeft problemen bij het invullen van de roosters. Ondanks deze wat sombere berichten willen we positief vooruit kijken en gaan we er met z’n allen voor zorgen dat de doelstelling overeind blijft.

 

CONCLUSIE 2021

Wereldwinkel Brielle heeft, net als anderen, in 2021 te maken gehad met een tweetal lock-downs waardoor de winkel gedwongen gesloten is geweest. In de periodes dat de Wereldwinkel wél open was heeft de zij normale omzetcijfers kunnen bereiken. Er zijn in 2021 door corona geen externe activiteiten geweest zoals markten en braderiën. Ook dit heeft een negatief effect gehad op de omzet. Gezien de situatie is Wereldwinkel Brielle niet ontevreden over het resultaat.

​Nu de Wereldwinkel eindelijk maar (helaas) beperkt geopend is, hopen we u toch weer  in de winkel te ontmoeten.Op de homepage vindt u de gang van zaken die momenteel voor een bezoek aan de winkel voorgeschreven is. 

De Wereldwinkel streeft er, ook onder deze omstandigheden, naar de omzet van 2020 te evenaren. Zodra een volledige opening van de Wereldwinkel weer mogelijk is, zien wij u met nog meer plezier terug. Onze vrijwillige medewerkers kijken er met verlangen naar uit. 

Mensen verrassen met een cadeau uit de Wereldwinkel werkt naar 2 kanten; een origineel cadeau voor verschillende gelegenheden en het tonen van betrokkenheid bij degenen die het veel moeilijker hebben op deze wereld dan wij. 

 

CONCLUSIE 2020

Afsluiting van het coronajaar

Wat is er van de plannen voor 2020 terecht gekomen?

Het zal duidelijk zijn dat er door de corona de voornemens voor 2020 behoorlijk in het water zijn gevallen. Omdat de winkel maar liefst 13 weken geheel gesloten was (van half maart t/m mei en de tweede helft van feestmaand december) en 9 weken beperkt open was ( in juni en juli) is het natuurlijk niet verbazingwekkend dat ons streven om in ieder geval de omzet van 2019 te evenaren, niet gelukt is. Het komt er op neer, dat de winkel 25% van de tijd geheel gesloten was en nog eens 17% van het jaar gedeeltelijk geopend was.

Daarbij zijn de maanden april t/m juli ook nog eens de maanden waarin Brielle normaal gesproken mag rekenen op een flink aantal toeristen en is december natuurlijk de cadeaumaand bij uitstek.

In totaal was de omzet zo’n 35% lager dan in 2019.

Echter: in de maanden januari, februari en september, waarin we wél op de normale tijden geopend waren, was er een goede omzet, die vergeleken kon worden met de omzet van 2019.  Dit resultaat is te danken aan u als trouwe klant die de Wereldwinkel in deze maanden bleef bezoeken. Dat stemt positief voor dit jaar.